Succesvol samenwerken staat en valt met goede communicatie en staat centraal in de cursus Communicatieve en Sociale Vaardigheden. Wil je inzicht krijgen in je eigen gedrag en de gedragsstijl van anderen herkennen? Meld je dan nu aan bij JobTrans.

Doel van de cursus Communicatieve en Sociale Vaardigheden
De chauffeur is het visitekaartje van het bedrijf. Het is van belang dat de chauffeur een representatieve houding heeft ten opzichte van de klanten, maar ook dat er duidelijke afspraken zijn met zowel klanten als collega's. De interactieve cursus is bedoeld om de cursisten meer inzicht te geven in situaties met de klant en collega's.

Inhoud van de cursus Communicatieve en Sociale Vaardigheden (leerdoelen)

Kennis:

  • De cursist weet hoe een klacht afgehandeld moet worden.
  • De cursist kan verschillende dimensies van cultuur benoemen en herkent bijbehorende normen en waarden.

Inzicht:

  • De cursist begrijpt het effect van:
    - Representativiteit
    - Beroepshouding
    - Commercieel gedrag
    - Klantbenadering
    - Op het imago van de onderneming
  • De cursist begrijpt dat communicatie een onderdeel is van de dienstverlening.
  • De cursist kan gedragingen waarnemen en interpreteren (bijv. ongewenst of afwijkend gedrag).
  • De cursist kent de gevolgen en oorzaken van ruisvorming.
  • De cursist kan omgaan met stresssituaties.

Toepassing:

  • De cursist kan handelen en denken vanuit diverse belanghebbenden.
  • De cursist kan feedback geven en ontvangen.

Overige cursusinformatie

  • Soort cursus: theorie
  • Aantal punten Code 95: 7
  • Studieduur: 1 dag
  • Opleidingsniveau: toegankelijk voor iedereen, geen vooropleiding nodig
  • Doelgroep: iedereen die graag zijn of haar communicatieve en sociale vaardigheden verder wil ontwikkelen
Meer weten over de cursus Communicatieve en Sociale Vaardigheden?

Wil jij graag meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op. Onze adviseurs beantwoorden graag al jouw vragen over de cursus Communicatieve en Sociale Vaardigheden.