Veel klanten telefoneren nog altijd vaak met bedrijven. De telefoon is hierdoor een belangrijk visitekaartje binnen een bedrijf. Hoe er aan de telefoon wordt gesproken zegt veel over het bedrijf. Aan de telefoon wil je klantvriendelijk zijn, professioneel overkomen en een warme band met je klanten opbouwen.

Inhoud cursus

  • Inleiding in de communicatie
  • Klanten helpen is een mindset
  • De eerste indruk is de beste
  • Gespreksopbouw
  • Etiquette en huisstijl
  • Houding, woordkeuze en stemgebruik aan de telefoon
  • Het voeren van efficiente en effectieve gesprekken
  • Koopsignalen en omgaan met argumenten
  • Omgaan met lastige gesprekken
  • Slechtnieuwsgesprekken
  • Leren nee zeggen
  • Afsluittechnieken
  • Het telefoongesprek professioneel afsluiten

Wil jij de juiste vaardigheden leren voor het voeren van een goed telefoongesprek en dat bij jou en bij het bedrijf past? Dan is de cursus Klantgericht Telefoneren zeker iets voor jou!