Een klacht is een kans en vaak een verschil in verwachting en realiteit. Als je een klacht goed oplost dan heb je een klant voor het leven.

Doel van de cursus

In deze training leer je hoe je het beste om kunt gaan met boze en/of ontevreden klanten maar tegelijkertijd toch professioneel blijft. Ook krijg je meer inzichten in hoe je om kunt gaan met verschillende emoties en hoe je deze kunt herkennen.

Inhoud van de cursus

Theorie:

  • Een klacht is een kans
  • Verschil in verwachting en realiteit
  • Bewustzijn van wederzijdse beleving en emoties
  • Empathie en inleven
  • In stappen met klachten en emoties omgaan
  • Oefenen met concreet ervaren klachten
  • Van klanten fans en ambassadeurs maken
  • Plan van aanpak maken om oude klanten te bellen

Neem tijdens de cursus een recente klacht mee met daarbij jouw oplossing. Zodat het een interactieve training wordt waarbij je elkaar feedback kan geven.

Wil jij gestructureerd en zelfverzekerder met klachten en emoties omgaan? Door op de juiste manier met klachten om te gaan zal de klanttevredenheid omhoog gaan en kunnen klanten ambassadeurs worden.