In het 1e deel van de cursus staat de werknemer centraal. Aan de hand van het DRIVE principe

worden de chauffeurs zich er bewust van waar ze in de toekomst staan en hoe men hierover de

regie kan voeren. DRIVE staat voor: DROOMBAAN, RELAX, INKOMEN, VERANDERING en

ENERGIE. Per onderdeel wordt de medewerker meegenomen en bewust gemaakt van hun eigen

rol en inbrengen:

-          Droombaan: hoe leuk is je werk?

-          Relax: tank je op tijd bij? Je werkt met veel inzet en concentratie. Als je wilt blijven presteren en je goed wilt voelen moet je zorgen voor een goede verhouding tussen ontspanning en inspanning.

-          Inkomen: heb je zorgen over geld. Werk je om te leven of leef je om te werken?

-          Verandering: waar sta je over 5 jaar? De wereld, de techniek, het bedrijf en je werk veranderen steeds. Als je in de transport en logistiek werkt, weet je dat stilstand geen vooruitgang is. Lukt het jou om mee te gaan in de veranderingen?

-          Energie: hoe fit ben jij? Werken begint steeds meer op topsport te lijken. Alles moet steeds sneller en beter, klanten leggen de lat alsmaar hoger. Kun jij dat lichamelijk en geestelijk aan? Je gaat met pensioen, houd jij het zo lang vol?

In het 2e dagdeel gaat het over de chauffeur als het visitekaartje van uw onderneming. In deze enerverende cursus worden de chauffeurs getraind om als ambassadeur van uw onderneming op te treden. Hoe presenteert de chauffeur zich tegenover de klant? Wat is een representatief voorkomen en hoe kan de chauffeur dit vertalen naar zijn of haar eigen werk? Tevens is er aandacht voor omgang met agressie en weerstand in de praktijk. Aan het eind van deze training is de chauffeur in staat om uw bedrijf professioneel te presenteren en is uw bedrijf een aantal capabele ambassadeurs rijker. 

 

Doel van de cursus Sociale Veiligheid en Omgaan met Agressie
Klantencontact en contact met collega's vraagt van de beroepschauffeur om communicatieve en sociale vaardigheden. Bij onduidelijke communicatie kunnen zich problemen voordoen. De beroepschauffeur moet inzicht hebben in zijn eigen gedrag en hoe dit verbeterd kan worden in conflictsituaties.


Inhoud van de cursus Sociale Veiligheid en Omgaan met Agressie (leerdoelen)

Kennis:

  • De cursist kan diverse soorten agressie en bijbehorende kenmerken benoemen.

Inzicht:

  • De cursist begrijpt wat verbale en non-verbale communicatie is.

Toepassing:

  • De cursist kan gedrag bespreekbaar maken (feedback geven en ontvangen).
  • De cursist kan omgaan met conflicten en stress.
  • De cursist kan agressie herkennen, proberen te voorkomen en er mee omgaan.

Overige cursusinformatie

  • Soort cursus: theorie
  • SOOB-subsidie: ja
  • Aantal punten Code 95: 7
  • Studieduur: 1 dag
  • Opleidingsniveau: toegankelijk voor iedereen, geen vooropleiding nodig
  • Doelgroep: iedereen die graag meer wil weten over omgaan met agressie

Meer weten over de cursus Sociale Veiligheid en Omgaan met Agressie?
Wil jij graag meer informatie? Neem dan gerust contact met ons op. Onze adviseurs beantwoorden graag al jouw vragen over de cursus Sociale Veiligheid en Omgaan met Agressie.